Brand identitet for Lollys Laundry

Lollys Laundry er et dansk modebrand, grundlagt i København i 2007 af Kamilla Byriel, med mantraet “If you wear it, you wash it”. De ønskede en opdatering af deres visuelle identitet, herunder logo, farver og typografi, for at skabe en mere sammenhængende brandoplevelse.

Med dette brief tilføjede jeg et par særlige justeringer i bogstaverne "o" og "a", for at tilføje et unikt og karakteristisk præg. Jeg tilføjede også en logovariant, der er velegnet til smallere formater, som øger logoets anvendelighed på tværs af forskellige medier.

For at definere brandets farvepalette valgte jeg farver, med både personlighed men samtidig neutrale nok til at kunne komplementere de farver, der vælges til hver ny kollektion. Denne gennemgående farvepalette skaber en rød tråd i brandets visuelle identitet, mens de sæsonbestemte farver giver hver kollektion et unikt og friskt udtryk, skræddersyet til de specifikke styles.

Som kontrast til det elegante logo udviklede jeg også et sæt grafiske tekstelementer, der kan bruges til at promovere kollektioner, udsalg, events eller blot til at tilføre en ekstra dimension af "Lolly"-følelse til brandets kommunikation.

Previous
Previous

Brand identitet for koncept brand Roots & Spices

Next
Next

Brand identitet for koncept brand Fjord Fare